مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

نقدی وجود ندارد


نقدی وجود ندارد!


در روز ششم آذرماه ۸۹، سایت ایکنا در خبری از برگزاری نشست «بهائیت در بوته نقد» در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین خبر داد. سخنران این نشست محمد انجوی‌نژاد، دبیر كانون «رهپویان وصال شیراز»، بود. اهالی شیراز و مخصوصا بهائیان شیراز، آقای انجوی نژاد را می شناسند. ایشان کسی است که با تشکیل گروهی تحت عنوان رهپویان وصال شیراز در سال ۱۳۷۶ و بنابرآنچه خودش مدعی است، با حدود ۸۰ هزار عضو، یکی از عناصر اصلی اذیت و آزار بهائیان در استان فارس است.

اما روز گذشته آقای انجوی نژاد، در نشست بهائیت در بوته نقد، مدعی شدند که بهائیت چیزی برای نقد ندارد! و این هم البته از عجایب روزگار است که در نشست نقد بهائیت اعلام می کنند که چیزی برای نقد وجود ندارد! آقای انجوی نژاد، اگر ندارد پس چرا نشست نقد برگزار می کنید؟ صدالبته بهائیان حرف های بسیاری برای گفتن دارند، شاید این شما هستید که حرفی برای گفتن ندارید.

جهت اطلاع آن دسته از دوستانی که از چنین نشست هایی خبر ندارند باید عرض کنم، که این نشست نه اولین نشست و نه آخرین آنها بوده است. با اینکه می گویند چیزی برای نقد وجود ندارند و می خواهند آئین بهائی را کم ارزش جلوه بدهند اما روز به روز شاهد اعمال فشارهای بیشتر بر بهائیان ایران هستیم. در زیر به تعدادی از این نشست های نقد بهائیت! اشاره می کنم:

·         دوشنبه ٢٤ آبان ماه ١٣٨٩ در شهر طهران، سالن آمفی تئاتر بیمارستان فوق تخصصی وزارت نفت، کارگاه آموزش فرقه شناسی (وهابیت، بهائیت، شیطان پرستی) برگزار شد.
·         در آبان ماه ١٣٨٩ عبدالمجید خطیب، رئیس ادارۀ آموزش دفتر اصفهان، اعلام کرد که نخستین دورۀ تربیت مدرس نقد بهائیت با حضور ۳۰ نفر از دانش پژوهان، برگزار شد. آقای خطیب همچنین گفتند: بعد از برگزاری ۳ دوره نقد بهائیت با حضور بیش از ۵۰۰  طلبه و مبلغ برادر، فراخوان ثبت نام از علاقه مندان در دورۀ تخصصی تربیت مدرس نقد بهائیت، انجام پذیرفت که طی آزمون و مصاحبه از میان ۱۵۰ نفر، ۳۰ نفر به عنوان دانش پژوه در این دوره در حال آموزش می باشند. قابل توجه آقای انجوی نژاد، دوستان ایشان دوره های تخصصی نقد بهائیت برگزار می کنند آنهم با آزمون ورودی و مصاحبه. آقای خطیب به این هم بسنده نکردند و اعلام داشتند که این کلاس آموزشی تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۰ ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان از اساتید فرهیخته ای همچون حجت الاسلام و المسلمین روزبهانی، بهره مند خواهند شد.
·         چهارشنبه ۳ آذر ۸۹، سایت سازمان تبلیغات اسلامی، خبری مبنی بر برگزاری کارگاه آموزشی معلمان معارف مناطق ویژه خراسان جنوبی منتشر کرد. در انتهای خبر چنین می خوانیم: کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان همچنین از برگزاری دوره نقد بهائیت در شهرستان های بیرجند و بشرویه و کارگاه گفتمان نقد بهائیت در دانشگاه بیرجند در هفته جاری خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با حضور معلمان معارف و روحانیون و اقشار فرهنگی تأثیرگذار منطقه برگزار خواهد شد.
آقای انجوی نژاد بس است یا باز هم مثال های دیگری از شهرهای دیگر برای شما بیاورم؟ مثالهایی که نشان میدهد دولت جمهوری اسلامی بصورت سیستماتیک و حساب شده، میلیون ها تومان پول صرف برگزاری چنین نشست هایی می کند. نشست هایی که تنها بذر نفاق و تنفر را در دلها می کارد.

آقای انجوی نژاد این شما هستید که حرفی برای گفتن ندارید؛ اگرچه خودتان را جز معدود روحانیون روشنفکر ایرانی می دانید، اما با کمال تاسف باید بگویم این وصله ها اصلا به شما نمی چسبد! کدام روشنفکری جوانان را دعوت می کند که برای خودسازی یا هرچیزی که اسمش را می خواهید بگذارید، شب را در قبرستانهای قدیمی شیراز به صبح برسانند؟ 

آقای انجوی نژاد، اگر چیزی برای نقد وجود ندارد پس این همه دست و پا زدن شما و دیگران برای چیست؟ خب بگذارید بهائیان آزادانه فعالیت کنند، کتاب منتشر کنند و آزادانه در مورد دیدنشان با هموطنانشان صحبت کنند، از چه می ترسید؟ شما مدعی هستید که در زمان ظهور دیانت بهائی ۹۰% مردم ایران بی سواد بودند! و علت اقبال مردم به این دین را بی سوادی و جهل عمومی می دانید، فرض کنیم که حق با شما باشد، اکنون که دیگر اینطور نیست؟ خب بگذارید مردم خودشان جستجو کنند "تا سیه روی شود آنکه در او غش" باشد. تا کی می خواهید بجای مردم فکر کنید، بجای مردم صحبت کنید و بجای مردم عمل کنید؟ مردم ایران امروز خیلی بیشتر از آنچه که شما فکر می کنید می فهمند پس دست از این همه دروغ بردارید.

دراین سالها که بهائی ستیزان با پشتوانه حکومت مذهبی ایران، انواع و اقسام اتهامات را به بهائیان نسبت می دهند، هیچ حرف جدیدی از شما نشنیده ایم، مدام تکرار مکرراتی است که بارها و بارها نوشته اید و گفته اید و در تمام این سالها بارها و بارها بهائیان به تمام اتهامات مطروحه پاسخ داده اند. 

در واقع آقای انجوی نژاد، باید بگویم، نه شما و نه دیگر بهائی ستیزان، حرف تازه ای برای گفتن ندارید.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده