مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

انتشار کتاب الکترونیکی جدید توسط سایت آگاهی

انتشار کتاب الکترونیکی جدید توسط سایت آگاهی

نسخه الکترونیک ترجمه کتاب خانم نازیلا قانع با عنوان "بهاییان، سازمان ملل متحد و شرایط سیاسی ایران " توسط سایت آگاهی منتشر شد .
برای در یافت این نسخه اینجا را کلیک کنید
حقوق اقلیتها از مباحث اساسی روزگار ما محسوب می شود و هر اقدامی در جهت ترویج پیشرفت و استقرار صلح جهانی ، نمی تواند از پرداختن به این بحث مهم خودداری کند. شرایط دشوار اقلیتها در بسیاری از جوامع ، نه تنها مانعی جدی در راه توسعه به حساب می آید ، بلکه در بسیاری موارد از تحمیل شرایطی نا گوار و غیر انسانی بر آنان حکایت دارد . آنچه شرایط فعلی را غم انگیز تر می سازد ، فرو افتادن همین اقلیتهای سرکوب شده در ورطه خشونت است. تاریخ معاصر سرشار از تجاربی است که در آن اقلیت سرکوب شده به گروهی خشن و ستیزه گر و حتی سرکوبگر تبدیل شده است.
در این میان ، جامعه بهائیان ایران یکی از موارد استثنا محسوب می گردد. در طول بیش از یک قرن و نیم سرکوب مستمر از طرف قوای دولتی و روحانیون پر قدرت ، این جامعه نه تنها با صبر و بردباری در مقابل مصائب وارده مقاومت نموده است، و با استفاده از ابزارهای قانونی حقوق خود را مطالبه کرده، بلکه با اثبات برتری اخلاقی خود بر سرکوبگران ، عملا به غلبه معنوی دست یافته، بدون آنکه در ورطه خشونت و سرکوب بغلطد . این تجربه در هنگامه ی پر ستیز جهان معاصر ، در خور توجه و بررسی است.
با برقراری نظام سیاسی جمهوری اسلامی در ایران ، حملات علیه جامعه بهائیان ایران شدت بی سابقه ای یافت و عملا امکانات دولتی در اختیار کسانی قرار گرفت که اضمحلال نهائی این جامعه را خواستار بودند. به مرور ایام این حملات منظم و سیستماتیک شد و گردانندگان سیستم حکومتی به نحو هوشمندانه ای دامنه سرکوب و تبعیض را به تمامی جنبه های زندگی افراد بهائی گسترده ساختند. همزمان ، جامعه بین المللی بهائی نیز از طریق مجامع حقوق بشری به دفاع از خواهران و برادران دینی خود در ایران پرداخت . استفاده از ابزارهای حقوقی تنها روشی بود که بهائیان برای دفاع از خود در اختیار داشتند . تجربه سی ساله اخیر نشان داده است که جامعه بهائی با بکار گیری این ابزارهای حقوقی ، تا حد زیادی توانسته است در مقابل حملات سبعانه و بی رحمانه دشمنانش مانعی فراهم کند و ادامه حیات جامعه بهائیان ایران را در شرایطی بسیار دشوار ، ممکن سازد.
سی سال تلاشهای حقوق بشری برای کسب حقوق جامعه ای اقلیت ، و اجتناب مصرانه از اقدامات خشونت آمیز ، تجربه ای جالب توجه در عرصه حقوق اقلیتهاست که می تواند برای تمامی فعالان در این زمینه قابل استفاده باشد. قلم توانای خانم نازیلا قانع در کتاب گرانقدرشان " حقوق بشر ، سازمان ملل ، و بهائیان ایران " به خوبی توانسته است که این مجموعه از فعالیتها و تجارب را ثبت و به بسیاری از مبانی نظری و علمی در این زمینه بپردازد.قسمت سوم این کتاب مطالعه ای موردی را در این زمینه در اختیار خواننده قرار می دهد و نظر به اهمیت این مبحث در ترویج حقوق اقلیتها ، سایت آگاهی اقدام به ترجمه و انتشار بخش به بخش این قسمت از کتاب خانم قانع در سایت نمود . حال که این ترجمه به اتمام رسیده است ، کتاب الکترونیکی آن توسط سایت آگاهی در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود . انتشار این کتاب الکترو نیک به همین شکل فعلی آن ، مشروط به حفظ کلیت آن و عدم هر گونه تغییر در متن و محتوای آن ، بلا مانع است. برای انتشار این کتاب با سایر روشهایی غیر از اینتر نت ، تقاضا داریم که با آدرس سایت مکاتبه فرمائید .
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده