مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

وحدت در کثرت

شکل گیری خانواده یعنی امر ازدواج که یکی از مقدس ترین اعمال در ادیان الهی است تفکری باید کرد وقتی دختر و پسری با هم عقد اقتران بسته اند اولین فرزند آنان در همان لحظه عقد متولدمی شود یعنی مفهوم خانواده . خانواده اولین فرزند هر دختر و پسر است که هویت منحصر بفرد خود را دارد گاه این فرزند در همان لحظه تولد یک وجود بالغ است که همانند زن و شوهر به ایشان کمک می کند ولی گاه یک کودک یا نوجوان است که سالها طول می کشد که به بلوغ برسد کنش و واکنش های خانواده باعث تجربه زن و شوهر و جمع ایشان یعنی خانواده است انتخاب همسر قبل از ازدواج وقتی با تفکر و تعمق و مشورت صورت گیرد اثرات بسیار عظیمی داشته و خواهد داشت و هر چه نسبت دختر و پسر از هم دورتر باشد و حتی از فرهنگهای دیگر اثرات درخشانی به بار خواهد داشت در صورتی که بتوانند در درک همدیگر با زبانی روحانی هر چه بیشتر ساعی باشند .

تولد فرزندان ایشان چه دختر و چه پسر استحکام بیشتری به خانواده می دهد . فرزندانی که در آغوش پدر و مادری فهیم بزرگ شده و از لحظه انعقاد نطفه روح الهی به آن تعلق می گیرد و یک موجود الهی و ابدی شکل می گیرد بتدریج خانواده از شکل ساده خود بتدریج پیچیده تر شده و وظایف بیشتری بعهده میگیرند . یکی از این وظایف وظیفه مهم و روحانی تبلیغ است که بعهده خانواده است و هم به عهده تک تک اعضای خانواده . وقتی پدر و مادر و دختر و پسر در یک خانواده همه با هم با درکی متحد هر چند متفاوت ولی نزدیک به هم به تبلیغ می پردازند و همه همدیگر را تشویق و حمایت و هدایت و پشتیبانی می کنند بهترین شکل تبلیغ ایجاد می شود هر جند امروزه کمتر شاهد این شکل از تبلیغ هستیم که اعضای خانواده همه با هم به تبلیغ مشغول باشند اما ایده آل این است .

وقتی هر یک از اعضای خانواده جداگانه نیز به تبلیغ مشغول باشند این وظیفه مهم به عهده دیگر اعضای خانواده نیز هست که تمام سعی و کوشش خود را انجام دهند که این فرد موفق باشد نه آنکه مانع حرکت او شوند البته اشتباهات فردی بیشتر از اشتباهات خانواده است اما در هر حرکتی این امر اجتناب ناپذیر است که اشتباهی رخ ندهد بهترین حالت بررسی و تامل در درون یک خانواده برای هر حرکت قبل و در حین حرکت و بعد از هر حرکت است که باعث می شود بهترین نتیجه ایجاد شود هر چند که ما نفس عمل را مد نظر داریم نه نتیجه حاصله را .

خانواده یک واحد است دارای یک هویت مستقل که متولد می شود و رشد می کند و به بلوغ می رسد و تکثیر می شود وقتی شاهد این هستیم که در یک خانواده ملاک استقامت در امور روحانی است تحمل بلایا شرینی خاصی می یابد ولی گاهی بعضی از خانواده ها ملاک های خوبی دارند مثلا کار و تحصیل و موفقیت تک تک اعضای خانواده در امور اجتماعی و ترجیح می دهند خود را از شرایط سخت دور کرده و از ایران خارج شوند و هیچ کس این حق را ندارد که به قضاوت نشسته و این حرکت آنان را مثبت یا منفی بیان کند و آنانی که در ایران اقامت کرده اند باید بدانند که اراده الهی بر امتحانات شدیده بر ایشان تعلق گرفته است و شرینی رضایت الهی و موفقیت کشور مقدس ایران با استقامت ایشان پیوند خورده است . لازم است هم اعضای خانواده وهم تمامیت خانواده به دعا و تلاش مشغول شوند تا از گزند بلایای بیشتر مصون بمانند که فرموده بیت العدل اعظم الهی است که تنها راه مصونیت از بلایا تبلیغ است . و حرکت خانواده در ایجاد آشنایان خانوادگی و دوستان و ارتباط با ایشان ثمر بهتری از حرکات فردی دارد . قصد و هدف باید شناخت بیشتر از ایران و آبادانی ایران و و مشورت در امور و تبادل نظر در امور خانوادگی و اجتماعی و روحانی و سایر مسائل و مشکلات باشد و می تواند محور بحث از نحوه تربیت در خانواده و برقراری صحیح ارتباط بین اعضای خانواده و عدم بحث در غیبت و امور کسالت آور دیگر است . عید نوروز نزدیک است و سنت زیبای ملاقات با دوستان و آشنایان و همکاران بهترین وسیله است تا در جهت رضای الهی حرکت کنیم همدیگر را دوست بداریم و اختلافات را دور بریزیم و سبب شویم برودت ها و کدورت ها و اختلافات به صلح و آشتی و صفا و صمیمیت تبدیل شود و سال نو را به فال نیک گرفته با تفکر و تعمق و با یک ذهن باز و روحانی با قلبی مملو از عشق به ایران و هموطنان عزیز به خدمت ایشان برویم

باشد که خانواده ایران یک واحد منسجم نورانی و الهی و موفق در جمیع شئون گردد . آمین یا رب العالمین
http://fanaeyan.cloob.com/منبع
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده