مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

خودسران کیستند؟


خودسران کیستند؟
بارها شده که از رادیو و تلویزیون و یا از وزارت اطلاعات و دیگر سازمان ها می شنویم که فلان حادثه کار عوامل خود سر بوده و ما در جریان نیستیم.
بر آن شدیم تا به این واژه ی مرکب بپردازیم که چیست این خود سر و یا کیست؟
اولین قدم پرداختن مستقیم به این واژه است: خود سر مثل خودکار که به معنای این است که خودش کار می کند خود سر هم حتما به معنای این است که خودش سر دارد که به این معنا نه تنها تمام موجودات زنده را شامل می شود که اکثر اشیاء را هم در بر می گیرد بر همین اساس نمی توان اتفاقات و حوادث را گردن این معنی انداخت چرا که در این صورت تمام کائنات مسبب اتفاقات می شوند.
از آنجایی که حوادث و وقایع را آدمیان به وجود می آورند و مسبب اصلی آنها هستند پس خود سر را به این جانداران محدود می کنیم که اگر دست به این کار بزنیم می توان معانی زیر را از این واژه استخراج کرد
خود سر: انسانی که سرش به طور کامل از آن خودش است یعنی محتویات درون مغزش و افکار و عقایدش به تمامی از خودش می باشد و چون نام انسان بر او نهاده ایم نمی تواند دست به جنایاتی بزند که عوامل خود سر به آن دست می زنند
خود سر : بس که عمل جراحی برای زیبایی انجام داده دیگر ظاهر سرش از آن خودش نیست نیمه پلاستیک شده اما می توان امیدوار بود که افکار و عقایدش خاص خودش است. چنین شخصی آن چنان درگیر ظاهر است که فرصتی پیدا نمی کند تا به کسی جز خود آسیب بزند.
خود سر : کسی که سرش به ظاهر برای خودش است اما افکار و عقایدش از آن دیگری است.در واقع کسی که از خود اراده ای ندارد و نخ عقاید و افکارش که منجر به اعمالش می شود دست دیگری است.
خود سر : کسی که نه سرش از آن خودش باشد و نه افکار و عقایدش. یعنی ظاهرش سر را آن گونه که از او می خواهند تغییر دهد و افکارش هم همان باشد که به او دیکته می شود.
دو گروه آخر را می توان از جمله کسانی داست که چون حادثه و اتفاقی برایتان می افتد و به سازمان های مربوطه مراجعه می کنید می گویند عوامل خودسر دست به این کار زدند. البته به سختی می توان نام انسان بر این دو گروه نهاد چرا که معنای انسان به عقل و هوش و اختیار اوست که اینان به تمامه آن را به غیر واگذار کرده اند.
پس اگر می خواهیم عوال خود سر را بشناسیم باید به ریشه برویم و دریابیم که این عوامل را چه کسی آموزش می دهد آن هم آموزشی چنان عمیق که دیگر سر از آن خود شخص نیست که به دیگری تعلق دارد.
اگر بپرسید چرا همان هایی که آموزش می دهند خود اقدام نمی کنند باید گفت که هر جامعه ای به عوامل خود سر زیادی احتیاج دارد و به مثال واتو واتو باید تکثیر شوند،  در ضمن نخبگانی که به مدارج آموزش می رسند دیگر وقتی برای اجرا ندارند و تازه آن وقت نمی توان گفت عوامل خود سر چرا که آنها هم سر از خوشان است و هم عقیده و دیگر نمی توان گفت عوامل خود سر بوده اند چرا که معلوم الحال می شوند.
و اگر می خواهید بگوییم آموزش دهنده گان چه کسانی هستند! باور کنید که نه می دانیم و نه می خواهیم که بدانیم. از قدیم گفتند زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد.
د.ج
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده