مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

آیا براستی ؟



آیا براستی ؟
حسین 27/9/1389
آیا براستی مسلمانان در عصر امروز تمایل دارند دین خود را با خشونت ترویج دهند ؟
شاید اکثر مسلمانان جهان با این تمایل مخالف باشند اما آنچه در کشورهای مسلمان ظهور و بروز دارد و شاید بتوان گفت که این ظهور و بروز را رسانه ها هم دامن می زند تفرقه و فرقه گرائی و ارتجاع غیر اصولی بسمت و سوی عصر جاهلیت دارد تا عصر اسلامیت .
در کشور مقدس ایران برخی از متعصبین که متاسفانه عنان قوای مختلف کشور مستقیم و غیر مستقیم در دست ایشان است با احساس حقانیت افراطی و تمایل به قدرت جنون آمیز و تمایل به بیان شرعیت و محبوبیت و مقبولیت خود در بین مردم روش هائی را پیشه کرده اند که گاه خودشان هم قبول ندارند اما بنا به مصلحت و سیاست چاره ای جز این نمی بینند و برایشان موردی ندارد که اگر شهرتشان در جهان "طالبانی" هم باشد ؛ بحثی ندارد فقط شهرت و اسم و رسم آنان در رسانه ها هر روز بارها تکرار شود احساس شعف به ایشان دست می دهد .
اگر به اینان بگوئید که این روش شما یعنی عدم درک برابری می گویند برابری نزدشان گونه ای دیگر تعریف دارد .
اگر از مفهوم برادری و هم نوع بودن بیان کنی برادر و هم نوع به زعم شان فردی است که مانند آنان فکر کند و عمل کند و لاغیر و غیر آن دشمن است و بس .
از کلمه شهروندی و دمکراسی حالشان بهم می خورد که این الفاظ را غربیان ساخته اند که بنیان دین را نابود نمایند .
و زمانی که آیات قران را مبتنی بر تفکر و تحقیق و اندیشه و عدم اکراه در دین و عدم اجبار در انتخاب گوشزدشان می کنی از باب تفسیر وارد شده که مسلمان اگر تا بلوغ مسلمان باشد باید مسلمان بماند و غیر آن را مجازات مرگ و اعدام است و بس و قرآن را برای منبر می خواهند نه فهم و عمل .
جهانیان به ایشان می گویند چرا آنان که دین و آئینی دیگر انتخاب کنند هم گمراهند و هم خیانت کار هم جاسوس هستند و هم دست نشانده غرب و شرق هم هدفشان اخلال در امنیت ملی است و هم فکرشان توهین به مقدسات ؟ فقط برای اینکه آئینی دیگر را و دینی دیگر را به غیر از اسلام می خواهند ؟
و سئوالی است که افکار جهان سی سال است جوابی برایش نیافته که چرا به نام اسلام رعب و وحشت ایجاد می شود و به نام ائمه و در جهت ترویج دین مبین اسلام محرومیت های اقتصادی و اجتماعی و تحصیلی اعمال می گردد ؟
چرا تظاهر به دینداری می کنند اما حاضر به مناظره با گروهی به قول خودشان کوچک در رسانه ها نیستند ؟ از چه هراس دارند ؟
و بیش از یک سال است که این درگیری از اقلیت های دینی به اقلیت های سیاسی رسیده و جوانانی که تنها جرمشان نقدی از نظام بوده و هدفشان آبادانی ایران در حبس هستند هر چند هفت پشتشان شیعه بوده و خودشانهم هنوز خود را شیعه اثنی عشری می دانند و تنها می خواهند در معرض تهمت ها و دروغ ها و افترا و هجوم بی شرمانه رسانه ها قرار نگیرند ,  دولت و نظام یار مظلومان باشد نه حامی گروههای دین ستیز فشار تبار.
مردم از دولت انتظار دارند که اهل منطق باشد نه جویای سفسطه های پوچ .
مردم مسلمان امروز می ترسند که دینشان که معتقد هستند که داروی جهان است و در جهت حفظ و حمایت و صیانت مستضعفین به زهر کشنده بدل شود  .
شاید برخی از بدنه این قدرت طلبان در حقیقت تنها به دنبال معاشی یومیه هستند ؛ اما آیا این ایام محرم زمان تفکر در زندگی حسین(ع)  است یا فقط پوشش سیاه و لباس عزا تکلیف و وظیفه را به پایان می برد ؟
آیا اگر امروز حسین (ع) در ایران بود در کدام بند اوین جا داشت ؟
به نام حسین مظلوم که آن زمان مظلوم بود و شهید شد این زمان هم مظلوم یارانش مظلومند و در بند های زندان منتظر تیر و طناب
آنروز خودش و یارانش تشنه بودند و امروز هم در بند و حبس تشنه عدالت و ذره انصاف و مروت 
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده