مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

بازداشت انیسا مطهر شهروند بهائی

http://www.mycaption.com/images/news.png
دوستان عزیزم با عرض سلام خدمت شما همراهان با وفا

بنده ، شمیم مطهر برادر انیسا مطهر هستم که توسط ماموران وزارت اطلاعات روز یکشنبه(24بهمن) حدود ساعت 9 صبح در منزل دستگیر شد. پس از دستگیری ایشان، در همان روز، بنده و پدرم به ستاد خبری اداره اطلاعات استان اصفهان واقع در خیابان هشت بهشت غربی مراجعه کردیم و پس از صحبت با مسئول مربوطه ، مشخص گردید که خواهرم در زندان مرکزی اصفهان بند نسوان به سر میبرد. مسئول اداره اطلاعات که خود را آمِری معرفی نمود، اعلام داشت که برای انیسا، لباسهای شخصی و مسواک و خمیردندان و مقداری خوراکی و پول جهت خرید از بوفه زندان، ببریم. بلافاصله همراه پدرم به منزل برگشتیم و موارد مذکور را آماده و به زندان بردیم و خیلی خواهش کردیم که حتما به دست انیسا مطهر برسد اما دوشنبه عصر(25بهمن) پس از تماس تلفنی کوتاهی که  توسط خواهرم انیسا با پدرم برقرارشد ، ایشان گفت که هیچ گونه لباسی و یا خوراکی و پول به دستش نرسیده و یکبار نیز به دادگاه انقلاب جهت بازجویی رفته است و گفت که من و پدرم جهت پیگیری پرونده به دادگاه انقلاب واقع در شهرک بهارستان مراجعه کنیم. امروز26بهمن، صبح از ساعت8 الی 11:30 با پدرم عطااله مطهر در مجتمع قضایی بهارستان به دنبال پرونده و پرس و جو از وضعیتشان بودیم ، نهایتا منشی دفتر معاون دادستان با جستجوی نام ایشان در کامپیوتر اعلام کرد که پرونده در شعبه 11 دادگاه انقلاب می باشد.
سریعا به شعبه 11 دادگاه انقلاب مراجعه کردیم و پس از درج نام انیسا مطهر پرونده الکترونیکی شماره 891529ب11 که حاوی اطلاعات کاملی در این باره بود نمایان گشت . اما در قسمت نام متّهمین ، اسامی : (انیسا مطهر ، میثاق محمدعلی پور ، امین هاشمی)    به چشم می خورد و اتهام این سه نفر " تبلیغ به نفع گروهها و سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی ایران"  درج گردیده بود.شایان ذکر است ضمن گفتگو با بازپرس پرونده که خود را ابوترابی معرفی نمود ، ایشان ذکر کرد که شما بهائی ها حق ابراز عقیده و تبلیغ ندارید و دولت اسرائیل به شما 250 ملیون دلار پول داده است تا به تبلیغ بپردازید ، و پس از ذکر این مطلب توسط بنده و پدرم که بیان عقیده طبق کنوانسیون حقوق بشر کاملا امری عادی و حق هر انسانی می باشد ، ایشان بیان داشتند: "قانون اساسی است که تعیین کننده رفتار ماست و میثاق نامه بین المللی حقوق بشر نزد قانون اساسی باطل است." و نظیر این سخنان رد و بدل شد و نهایتا ایشان گفتند که تا یک هفته دیگر انیسا مطهر ممنوع الملاقات می باشد و تحقیقات پرونده ادامه دارد.و صدور حکم نهایی نیز حداقل 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارد.
پس از آن بنده و پدرم مجددا به اداره اطلاعات مراجعه و خواستار پیگیری رسیدن لباسها و ..... به انیسا شدیم و مسئول مربوطه نیز اعلام کرد که مجددا به زندان مراجعه کنیم و مانیز چنین کردیم و نهایتا قرارشد که صبح 27 بهمن ماه به ما خبر دهند که آیا بسته امانتی حاوی لباس گرم و.... به دست خواهرم رسیده است یا نه!!!!!
 چکیده ای بود از این سه روزی که از بازداشت انیسا خواهرم می گذرد.

با تشکر از بذل توجه شما عزیزان و انعکاس اخبار روز به جهانیان ،
          شمیم مطهر
26/11/1389 ساعت 22:05
 
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده