مترجم-translate

صفحات

۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

«روابط دوستانه و محبت‌آمیز با زندانیان را به تبلیغ دیانت بهایی تعبیر کرده‌اند»


الحان طائفی، فرزند فریبا کمال‌آبادی در گفت‌و‌گو با کمیته گزارشگران حقوق بشر:




کمیته گزارشگران حقوق بشر - بنا بر گزارش منابع آگاه هفت مدير زندانی بهائی در زندان رجایی شهر به بندهایی با شرایط سخت‌تر در زندان گوهردشت کرج منتقل شده‌اند.
در همین رابطه جامعه‌ی جهانی بهایی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت دو زندانی زن بهایی ابراز نگرانی کرده است این بیانیه می‌افزاید: تا کنون یکی از اين خانم‌ها، فریبا کمال آبادی، از زمانی که به بند معروف «۲۰۰» در زندان گوهردشت فرستاده شده، مورد تهدید بدنى زندانیان ديگر قرار گرفته است.
بانی دوگال، نمایندۀ ارشد جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل، گفته است: «ظاهراً فضای این بند به شدت ملتهب است و تنش و دشمنی زیادی بین زندانیان وجود دارد.» وی همچنین با ابراز نگرانی از این انتقال، آن را طرحی برای ایجاد محیطی نا امن و تهدید جان یا آسایش جسمی این دو زن دانسته است.
این در حالی است که نگه‌داری این افراد در کنار زندانیان با اتهام‌های قتل و مواد مخدر مغایر با اصل تفکیک جرایم زندان‌ها است.
هفت مدیر جامعه بهایی در ایران از تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۸۷ در جریان حمله‌ی همزمان نیروهای امنیتی به منازلشان در بازداشت به سر میبرند و نفر هفتم، خانم مهوش ثابت پیش از ایشان و در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۳۸۶ در مشهد به بازداشت شد.
این هفت شهروند بهایی هریک ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم شدند ولی پس از آن به طور شفاهی به آن‌ها اعلام شد که مدت حبس آن‌ها از بیست سال به ده سال کاهش یافته‌است.
در همین رابطه برای اطلاع از آخرین وضعیت فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت با خانم الحان طائفی، فرزند فریبا کمال‌آبادی گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم:
چه اطلاعی از آخرین وضعیت خانم کمال‌آبادی دارید؟
ايشان روز پنج شنبه گذشته به همراه خانم مهوش ثابت و يکي ديگر از زندانيان، به بند ۲۰۰ منتقل شدند. اين بند محلي است که متهمین به قتل و جرائمی از این دست در آن نگه‌داری می‌شوند و بدین شکل سلامت و امنیت این افراد در معرض خطر جدی قرار دارد. کما اینکه خانم کمال آبادی در این بند جدید، در همین مدت محدود، توسط دیگر زندانیان مورد تهدید قرار گرفته اند. همچنین پیش از انتقال آنها، هم در بند جدید و هم در بند قبلی از بلندگوهای زندان اعلام شد که زندانیان اجازه ندارند با این افراد معاشرت کنند.
چرا مسئولین زندان چنین برخوردی با این دو زندانی بهایی انجام می‌دهند؟
علت اين انتقال از طرف مسئولين زندان، تبليغ ديانت بهائي توسط خانم کمال آبادی و خانم ثابت عنوان شده است. در حالي که خانم کمال آبادی اين مسأله را رد کرده و بیان کرده‌اند که قوانین زندان را کاملاً رعایت کرده اند و گفته‌اند که زماني که از مسئولين زندان توضيح خواستند که شما چه عملی از جانب ما را به تبليغ کردن تعبير کرده‌ايد به روابط دوستانه و محبت آميز آنها با ديگر زندانيان اشاره شد.
خانم کمال آبادی و خانم ثابت حدود ۶ ماه است که به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند و در همین مدت کوتاه با رفتار، منش و محبت خود نسبت به سایر زندانیان، مورد توجه و عطوفت آنها واقع شده اند؛ به گونه‌ای که پس از انتقال آنها، با وجود ممانعت مسئولین زندان، همبندی‌های سابقشان سعی کردند به سمت بندی که خانم کمال آبادی و ثابت در آن بودند بروند و آنها را ملاقات کنند.
گرچه ممکن بود این اقدام زندانیان، تخطی از قوانین قلمداد شود و برایشان مشکل‌ساز شود. به نظر می‌رسد مسئولین زندان از تأثیرگذاری آنها بر دیگر زندانیان بیمناکنند و در صددند که این تأثیر و نفوذ را به هر طریقی از بین ببرند. همچنین به نظر می‌رسد که مسئولین قصد دارند به هر طریقی شرایط زندگی را برای آنها سخت تر کنند و به انحاء و بهانه‌های مختلف در این راستا می‌کوشند.
خانم کمال‌آبادی آخرین بار کی با شما تماس گرفته‌اند؟
بعد از انتقال به بند جدید، مادرم دو بار با من تماس گرفتند. در تماس اول قید کردند که هر روز با حداقل یکی از اعضای خانواده تماس خواهند گرفت، و اگر روزی خبری از ایشان نشد باید پیگیر احوال ایشان شویم، چون تحت آن شرایط هر اتفاقی ممکن است برایشان بیفتد. لذا من هر روز با اعضای خانواده ام در ایران تماس می گیرم تا از سلامت مادرم مطمئن شوم.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات شما سبب بهتر شدن محتوای وبلاگ و یادگیری بیشتر نویسندگان آن خواهد شد

طلوعی دیگر ؛ تاریخچه کوتاه دیانت بابی و بهائی قسمت 1

نامه جامعه بهائی به آیت الله صادق لاریجانی

 
ساخت سال 1388 نشریه اینترنتی ای بهاء.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده